072-395-2619 ingadler@walla.co.il

לכבוד פתיחת העסק החדש – בדיקה מקיפה
על מנת לפתוח את העסק שחלמתם עליו תמיד, עליכם להוציא רישיון עסק רלוונטי לתחום העיסוק שלכם. לטובת קבלת הרישיון אתם מציגים מסמכים, אישורים ותכניות בניה. ממש כפי שאתם משקיעים בקבלת רישיון העסק שלכם, חשוב שתשקיעו גם בדבר נוסף שלא ניתן בלעדיו: ביקורת מבנים. לפני שרכשתם את הדירה שלכם, ערכתם את בדיקת בדק הבית, ששיקפה לכם את מצב הנכס אליו אתם עתידים להיכנס. דומה הדבר עם בית העסק שלכם שחשוב להשקיע גם בו, ובעיקר בו.

למה חשוב לבצע את הבדיקה?
ביקורת המבנים היא ביקורת המגיעה בפורמט של בדיקה עם ציוד משוכלל ומתקדם. מטרת הבדיקה היא לאפשר לכם לדעת האם ישנם ליקויים שונים במבנה שבו אתם עתידים להקים את העסק שלכם. גם אם מדובר על חנות קטנה, וגם אם על בניין משרדים גבוה – הרי שחשוב לבצע את הבדיקה. לא אחת, מתגלים כשלים או ליקווים שנעשו בתום, כך שמדובר גם על אינטרס של הקבלן או של בעל הנכס לדעת בדיוק את טיבו.
הכשלים והליקויים שאולי ימצאו יכולים להיות רבים: החל מפגמים חזותיים שיכולים לפגוע באסתטיות ובחזות העסק שלכם, ועד לכשלים בטיחותיים שיכולים להוביל לתאונות מצערות. האם תרצו להקים את העסק שלכם במבנה שבו התגלו קירות סדוקים עם עובש, שלד מבנה שאינו עומד בתקנים או בעיות במערכת החשמל? התשובה היא חד משמעית והיא שלילית

עושים עסקים בראש שקט:
המטרה של הבדיקה, מעבר לכך שהיא תציג בפניכם מפרט מדויק של טיב הנכס, היא להבטיח לכם שתוכלו לעשות עסקים בראש שקט. המון פעמים, הקמתו של עסק הוא מעין התגשמות חלום, כך שעד שהגשמתם את החלום שלכם, תדאגו לכך שהוא יהיה החלום הורוד ביותר. לאחר בדיקת בדק בית שכזו, תוכלו להיכנס אל הנכס ברגל ימין ולהבטיח לעצמכם עבודה מפרה ונעימה.

בודקים ורק אז חותמים:
אז מה הוא הזמן הנכון ביותר לבצע את הבדיקה? כבר בשלבי ההתעניינות שלכם בנכס. כפי שאתם שואלים את בעל הנכס בדבר העלויות הכרוכות בהשכרתו או בקנייתו, דומה הדבר עם הבדיקה. מבצעים אותה כבר בשלבים הראשונים על מנת לשקף בפניכם את הרלוונטיות של הנכס אליכם.

לא משקיעים בעסק לפני הבדיקה:
אז לפני שאתם מתקינים שער גלילה לעסק, קונים ריהוט, מדפיסים כרטיסי ביקור עם הכתובת החדשה ומבשרים לכולם על הקמתו של העסק שלכם, אתם בודקים אותו! כשאתם נכנסים אל בית העסק החדש שלכם, המטרה שלכם היא להתחיל לעשות עסקים מבלי להתעסק בלוגיסטיקות מתישות, בירוקרטיות והוצאות כספים מיותרות שלא צפיתם. על כן, עורכים את הבדיקה עוד לפני שאתם חותמים על החוזה ומשקיעים בעסק. כך, במקרה של כשלים או ליקויים, תוכלו לדרוש בתיקונם לפני כניסתכם ולהבטיח את ביטחונם של כל השוהים בו ושלכם.