072-395-2619 ingadler@walla.co.il

מדוע צריך להזמין גם מנעולן לבדק בית בכניסה לדירה חדשה
מי שהזדמן לו לקבל מפתח לדירה חדשה מקבלן ודאי זוכר את ההתרגשות האופפת את האירוע. הדירה שחיכיתם לה זמן רב, שילמתם עליה במיטב כספכם ועכשיו, סוף סוף, אתם יכולים להכנס אליה. אבל חשוב להרגיע את ההתרגשות ולבצע בדיקה מקיפה ויסודית לדירה מייד עם קבלתה. יש את הדברים הרגילים הנבדקים במסגרת בדק בית כגון ליקויי בניה, חדירת מים, תקינות מערכת החשמל וכו'. ישנם גם דברים שחשוב לבדוק מייד עם הכניסה לדירה כדי שהקבלן לא ינסה להתנער ממכם. וחשוב גם לזכור את הפעולה האחרונה ואולי החשובה ביותר בשביל השקט הנפשי שלכם בסיום תהליך הבניה: החלפת הצילינדר בדלת הראשית כדי למנוע אפשרות של כניסה באמצעות מפתח משוכפל.

מה למנעולן ולבדק בית?
ובכן, מסתבר שלא מעט. כל נושא האבטחה של הבית הוא בטיפול המנעולן ועליו לבדוק שהכל תקין ועובד כשורה. יכול להיות שאם לא ניתן לסגור את אחד החלונות כראוי, עדיף שלא תקבלו את הדירה עד שהקבלן יבצע את התיקונים הנדרשים כדי שתהיו בטוחים לגמרי בבית שלכם.

הנה כמה תחומים בהם על המנעולן לוודא כי לא קיימים ליקויי בניה:
דלת הכניסה – יש לוודא תקינות הצילינדר, תקינות כל הבריחים ונעילה טובה. כמו כן יש לוודא כי הדלת הותקנה ישר והמשקוף מעוגן לפי התקן ומלא בבטון כנדרש.
נעילה טובה ותקינה של כל הפתחים החיצוניים: חלונות, תריסים, דלת המרפסת ודלת שירות אם קיימת. איתור של ליקויי בניה באלומיניום, אם קיימים כאלה.
דלתות פנים ומנעולים – דלתות פנים הן עסק יקר. יש לעבור דלת דלת בבית ולוודא כי הדלת הורכבה כראוי, המשקוף יושב היטב והכל מכוון כמו שצריך. יש לראות שכל דלת מסגרת היטב וננעלת היטב, מבלי לייצר חיכוך עם המשקוף או הרצפה. דלת שהורכבה בזוית לא טובה תגרום להרס של המשקוף והדלת, מה שיחייב טיפול מעמיק ויקר בהמשך, על חשבון הדייר. אם תתפסו את הליקויים עם הכניסה לדירה, לקבלן לא יהיה מה להגיד ולא תהיה לו האפשרות להטיל עליכם את העלויות.
בשלב זה בעלי דירות רבים רוצים להחליף מנעול אחד או שניים (בד"כ חדר הורים או חדר עבודה אם יש כזה).
תקינות תריסי הגלילה החשמליים אם יש כאלה.
תקינות מצלמות, חיבור המסך, כולל סאונד, תקינות קודנית הכניסה ואינטרקום.

בדרך לדירה חדשה מחליפים צילינדר:
אחת הפעולות אותן הכרחי לבצע בקבלת דירה חדשה מקבלן, כמו גם בכניסה לדירה אותה רכשתם כיד שניה, היא החלפה של הצילינדר בדלת הראשית. אם זו דירה חדשה שכבר הוצאתם עליה ממון רב, תנו למנעולן להתקין צילינדר חדש עבורכם. עוד 150 ש"ח עבור צילינדר איכותי ועוד כמה מאות שקלים עבור העבודה כנראה כבר לא ישנו משמעותית את המאזן הפיננסי עבורכם. מאידך, אם אתם רוצים לחסוך ויש לכם ידים טובות, אתם יכולים לבצע זאת בעצמכם בקלות, במהירות ובמחיר נמוך מאוד.

למה חשוב להחליף צילינדר?
במהלך הבניה מבקרים בדירה עשרות בעלי מקצוע שונים: ריצוף, חשמל, גבס, אינסטלציה, נגר, מתקין שיש, מתקין למקלחון, איש מיזוג אויר ועוד. כל אחד מביא עמו כמה פועלים. בדרך כלל הקבלן מוסר להם את המפתחות לדירה שלכם ולא נשאר איתם משך כל העבודה. זה נותן הזדמנות טובה לכל מי שחפץ בכך, לקחת את המפתח שלכם וללכת לשכפל אותו אצל משכפל המפתחות הקרוב ביותר. לאחר שבידי אותו אדם מפתח משוכפל לדירה שלכם, הוא יכול לבוא "לבקר" אתכם גם בעוד כמה חודשים ולהיכנס לדירה בכל שעה עם המפתח שבידיו.
כדי למנוע אפשרות שכזו, הצעד הנכון מבחינתכם יהיה להחליף צילינדר עם סיום העבודות בדירה, רצוי ביום הראשון שאתם נכנסים אליה. מאותו שלב אין לאפשר לשום בעל מקצוע גישה למפתח שלכם.