072-395-2619 ingadler@walla.co.il

כניסה לדירה חדשה – בדיקות חשובות
רכישה של דירה היא אחד הצעדים הכי גדולים ומשמעותיים שאנו עושים בחיינו ובין שמדובר בדירה למגורים ובין שמדובר בדירה להשקעה, חשוב לבדוק שהנכס עומד בתקני בטיחות, בניה נכונה ועוד פרמטרים רבים שרובנו לא מודעים להם. כיום יש בישראל בניה נרחבת ומהירה ולעתים זה בא על חשבון איכות המבנה. חלקם לא יציבים, עמידים ואיכותיים בגלל שימוש בחומרים זולים יותר או בניה מהירה ולא זהירה, אך תהא הסיבה אשר תהא, אי אפשר להתפשר על בית המגורים שלנו. על מנת לבדוק את הדברים החשובים במקום מגורים חדש , חשוב להיוועץ באיש מקצוע שיעשה בדיקות קפדניות ויקבע האם מדובר במקום ראוי למגורים ובהשקעה טובה.

מהמסד ועד הטפחות:
כאמור, יש כיום בניה נרחבת ומהירה בכל רחבי הארץ וזה מורגש בערים רבות, כמו חדרה. דירות חדשות בחדרה נבנות חדשות לבקרים ומהוות הזדמנות השקעה מצוינת וגם מקום מגורים נחשק. במן שרוכשים דירה בעיר שמתפתחת ללא הרף, כמו חדרה, ובין שרוכשים דירה באזור עם בניה יחדיץ איטית, יש להיוועץ במהנדס אזרחי שיבדוק את המקום מהמסד ועד הטפחות. מהנדסים אזרחיים בודקים דברים שאנו כאנשים מן השורה לא היינו חושבים עליהם. מדובר בתשתיות חבויות כמו צנרת וגז וגם במקומות חשופים כמו קירות, חיבורי חשמל ועוד. הבדיקה הקפדנית הזו נעשית על כל פרט חשוב בדירה והיא נועדה לגלות חריגות שעלולות לגרום לבעיות בהמשך הדרך ולעתים גם כאלו שגורמות לסכנת חיים.

הפריחה הנדלנ"ית בישראל היא מרגשת ונותנת אפשרויות מחייה לאנשים רבים, אך הקצב המהיר הזה מעלה גם תהיות בנוגע לאיכות הבנייה ובדיוק כאן נכנס לתמונה המהנדס האזרחי. אנשי המקצוע הללו יכולים לבדוק את החומרים מהם עשוי מבנה מסוים ולהעריך כמה זמן הם יחזיקו מעמד ולחילופין, מה קצב הבלאי שלהם. הם בודקים גם את תקינות הצינורות על מנת לוודא שלא יהיו דליפות, פיצוצים ובעיות אחרות על ימין ועל שמאל וזה תקף גם בכל הנוגע למערכות החשמל והגז, איטום חלונות מפני רעשים, איכות הצביעה ועוד.

כל הפרטים הללו הם נסתרים מהעין ורבים מאתנו לא חושבים לבדוק אותם ועל כן "נופלים בפח" לעתים ורוכשים דירה שהבעיות בה צצות במהרה וללא הרף ומורידות הן את ערכה והן את הרצון של הדיירים לשהות בה. בעקבות תקלות כאלו, אנחנו מוצאים את עצמנו משקיעים כסף רב בתיקונים ושיפוצים, מה שמוסיף להוצאות החודשיות בצורה ניכרת וגורם ללחץ יומיומי.

רכישת דירה מהווה עבור כולנו רגע משמח בו אנו זוכים לרכוש מקום של מנוחה ונחלה עבור עצמנו. על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהדירה שאתם שוקלים לרכוש אכן שווה את ההשקעה, זה חשוב מאין כמוהו שתיוועצו באיש מקצוע שיבדוק את כל הפרטים הגדולים והקטנים בדירה ויעזור לכם לעשות החלטה חכמה לטווח הקצר והארוך.