072-395-2619 ingadler@walla.co.il

טיפים לבדק בית לדירה חדשה מקבלן
רכישת דירה זה מעמד מרגש, שנים של חסכונות ועבודה קשה מתנקזים אל רגע השיא – הגעתם הביתה! התחושה מתעצמת עוד יותר כאשר מדובר בדירה חדשה מקבלן. אז אחרי שעבדתם כל כך קשה והתרגשתם לא מעט, אתם חייבים לעשות עוד דבר אחד – לערוך בדק בית. נכון, מדובר בדירה חדשה, ועדיין חובה לערוך בדק בית גם לדירה חדשה.

לצערנו הרב כבר קרו מקרים בעבר בהם רוכשי דירות חדשות מקבלן נדהמו לגלות פגמים חמורים בדירה כבר בשנה הראשונה למגורים. בסופו של יום, תקלות קורות בכל מקום ובכל מצב, בכוונת תחילה או בטעות אנוש, ולאחר שהשקעתם משאבים לא מבוטלים בנכס החדש שלכם, מומלץ לקחת עוד צעד קדימה ולערוך בדק בית לדירה.

אז לפני שנעבור לכמה טיפים שיקלו עליכם את התהליך, נסביר קודם מה זה בכלל בדק בית. אנחנו מכירים את המושג בדק בית מעולמות תוכן שונים ומגוונים, אך חשוב לציין שבדק בית בהקשר בו אנו דנים הוא פשוטו כמשמעו: לבדוק את הבית הפיזי.

בדק הבית מבוצע ע"י איש מקצוע, למשל מהנדס, ומטרתו לבחון אם קיימים ליקויים בנכס ומה עלות התיקון שלהם. איש המקצוע יבחן כל אספקט בנכס החדש שלכם – החל מאריחי הרצפה וכלה בשלד ובצנרת.

אז לפני שאתם מתקשרים להזמין מהנדס, ריכזנו עבורכם 5 טיפים לבדק בית לדירה חדשה מקבלן:
מתי בודקים:
כאשר מדובר בדירות חדשות מקבלן העיתוי הטוב ביותר הוא לאחר סיום הבנייה ובטרם קבלת המפתחות. במידה ויתגלו תקלות, התיקון יהיה פשוט יותר (בעיקר עבורכם) היות ועדיין לא קיבלתם את המפתחות לנכס.

גיליתם ליקוי?
אין סיבה להילחץ, זאת הייתה המטרה. במקרה בו נמצא ליקוי, קטן כגדול, מי שנושא באחריות התיקון עליו זה הקבלן. החוק בישראל מעניק לרוכשים דירות חדשות מקבלן הגנה, היות והדירות מגיעות עם אחריות לשנה מרגע קבלת המפתח, מטעם הקבלן.

למי מודיעים?
אחרי שערכתם את בדק הבית ואיתרתם ליקוי, כתבו מכתב מפורט לקבלן בו אתם מסבירים את מהות הליקוי בצירוף דרישה לתיקונו. חשוב לקבל תגובה בכתב, לצורך תיעוד התהליך.

לא להתפשר על פחות!
נכון שגם לכם יש זוג עיניים וגם אתם תוכלו לזהות סדק בקיר או אריח רצפה עקום. אך איש מקצוע, כמו מהנדס, אשר מתמחה בבדק בית יוכל להצביע על ליקויים שאתם כנראה לא חשבתם שיכולים להיות קיימים. הוא בוחן את השלד, רמות קרינה, צנרת ועוד.

שורה תחתונה – כסף:
בסופו של יום, אתם נמצאים בשלב בו הוצאתם לא מעט כסף על דירה חדשה ובדק בית יעלה את הוצאתכם בעוד כמה מאות שקלים. אולם, בטווח הרחוק בדק בית יכול לחסוך לכם לא מעט כסף. ישנם ליקויים נסתרים אותם אתם עלולים לגלות רק בעוד כמה שנים, אחרי תום אחריות הקבלן, כאשר בדיקה מקדימה הייתה מונעת הוצאה עתידית זאת, שתסתכם בהרבה יותר מכמה מאות שקלים.