072-395-2619 ingadler@walla.co.il

ביקורת מבנים – תקפה לכל מבנה
לא רחוקים הימים שבהם רכישה של נכס הייתה מסתכמת בלחיצת יד וחתימת חוזים, תוך ההנחה כי הכל יהיה בסדר. כיום, יותר מתמיד, ידוע כי מבט חפוז בנכס וקיצור תולדותיו על פי בעליו כבר אינם מספיקים, וכיום רוצים להבטיח כי רכישת הנכס תהיה רכישה מוצלחת. ישנה חשיבות אדירה לביצוע ביקורת מבנה טרם הרכישה, ועל כן רבים בוחרים לעשות זאת ואף להתנות את הבדיקה כתנאי לחתימת הסכם הרכישה. הבדיקה רלוונטית לכל מבנה ובכל עת, ובשום פנים ואופן לא פוסחים עליה.

בדיקה לפני רכישת נכס פרטי:
בלבם של רבים פועם חלום הדירה. ארבע קירות משלכם לא רק שחוסכים לכם את כספי השכירות, אלא גם מעניקים לכם ביטחון כי יש לכם קורת גג משלכם. על מנת להגשים את חלום הדירה, רבים חוסכים כסף רב לאורך שנים, לוקחים הלוואות ונעזרים בכספי ההורים. המשמעות היא שמדובר על רכישה משמעותית מאד, שחשוב להעניק לה תשומת לב רבה. גם בעת שמדובר על נכס חדש לחלוטין מקבלן, וגם בעת שמדובר על נכס הנמכר ביד שנייה, לא פוסחים על ביקורת המבנה. החשיבות שבביצוע ביקורת מבנים הינה עליונה, והמון פעמים יכולה לשקף כשלים וליקויים שונים.

רגע לפני המעבר אל המשרד החדש:
בקרוב אתם עומדים להעתיק את מושבכם הנוכחי אל עבר משרד חדש. המעבר מציין בפניכם את ההתרחבות שלכם, את גדילת העסק שלכם ואת הרחבת מנעד הלקוחות, כך שאכן מדובר על סיבה למסיבה. רגע לפני שאתם יוצאים בקול תרועה, חשוב מאד שתערכו את בדיקת ביקורת המבנים. החשיבות שבביצוע ביקורת מבנים אינה תקפה רק ברכישת נכס פרטי, אלא גם בעת שמדובר על המרחב העסקי שלכם. בבית העסק שלכם עתידים לעבור בכל יום מאות אנשים – החל מצוות העובדים, דרך הקולגות ועד הלקוחות שלכם, כך שיש לכם אחריות רבה כלפיהם.

מעבר של משרד מצריך מכם לא מעט, כך שחשוב שההשקעה שלכם תשתלם ותחזיר עצמה. רגע לפני שאתם ממהרים לחתום על החוזים ולבשר לכולם על המעבר המרגש, העניקו לעצמכם שקט נפשי בדמות הבדיקה המדוברת. תמיד טוב לדעת לקראת מה אתם הולכים.

האם ניתן לבצע את הבדיקה לבד?
חד משמעית: לא. בדיקת ביקורת המבנה הנכנסת תחת בדק הבית, הינה בדיקה שנעשית על ידי צוות מקצועי, איכותי ומיומן העוסק בבדיקות שכאלו. בראש הצוות עומד מהנדס מוסמך, הבוחן בצורה ויזואלית את כל חלקי הבית, וסורק אותם בקפדנות יתרה. במרבית המקרים, אף נעשה שימוש במיכשור מתקדם מאד על מנת לאתר כשלים או ליקויים שיכולים להיות נסתרים כדוגמת רטיבויות, כבלי חשמל ששובצו בצורה לקויה או חיזוקי פלדה לוקים. החשיבות שבביצוע ביקורת מבנים הינה חשיבות גדולה, והחובה שלכם היא להבטיח כי אתם רוכשים או משכירים נכס איכותי, שיבטיח את שלומכם ואת שלום השוהים בו.