072-395-2619 ingadler@walla.co.il

איך תשמרו על בטיחות בגינה שלכם?
הבטיחות מהווה נושא חשוב ביותר בכל תחום בחיים שלנו. עם זאת, כאשר מדובר בסביבה בעלת סיכון גבוה יותר מלכתחילה, יהיה זה אך טבעי להקדיש תשומת לב מיוחדת ולנסות למנוע כמה שיותר מצבים מסוכנים או לדאוג לתת להם מענה הולם, כך שהסיכוי לפגיעה כלשהי יהיה נמוך ככל האפשר.

אילו סיכונים עשויים לארוב לכם בגינה?
לכאורה, הגינה שלנו הינה מקום בטיחותי, פינת חמד של ירק שכל מה שאמור לצפות לכם בה הוא אושר, רגיעה והתרפקות על כך שבידכם האפשרות לטפח גינה משלכם. אך בפועל, מדובר בסביבה שללא דאגה מתאימה לאמצעי הבטיחות השונים עשויה להפוך לאובייקט מסוכן ביותר, עקב תנאי האקלים, בגלל היצורים החיים הנמצאים במקום ומפאת מאפייני הצמיחה בו. לדוגמא, בקיץ עשויים להופיע נחשים ועקרבים חבויים בין רהיטי הגן שלכם וללא דאגה מתאימה לאזורי הרטיבות, או החלפת בדים לריהוט גן, הגינה יכולה להפוך למקום התרבותם של חרקים ושל מזיקים רבים, בניהם יתושים, טרמיטים וכיוצא באלה. לפיכך, דרישות הבטיחות בגינה עשויות להיות גבוהות יותר מאשר בבית. גם

אמצעי הגנה הרלוונטיים לגינה שלכם:
על מנת ליצור סביבה מוגנת ובטיחותית עבורכם, עבור קרוביכם, ילדיכם וחיות המחמד שלכם, חשוב לדאוג לגזום את העצים בגינה דרך קבע ולוודא שהעלים תמיד בריאים. אם מופיע נגע מסוים בחלק כלשהו של הגינה (בצורת גידולים מדאיגים על גבי העלים, צבע מוזר של הגבעולים וכיוצא בזה) – יש לדאוג לפיזור חומרי הטיפול המתאימים על מנת להחזיר את המצב למוטב.

הגנה מפני פורצים:
אלמנט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שמדובר בשטח פתוח יחסית, מה שעשוי להפוך את הבית שלכם לאובייקט פוטנציאלי לפריצה דרך הגינה. על מנת למנוע זאת יש לבנות גדר בגובה מתאים וכן לדאוג לכך שמערכת האזעקה ומיגון הבית תתפשט גם לגינה כולה – כך תוכלו להיות בטוחים שכל השטח שלכם ממוגן לגמרי.

חומרי הדברה:
כאמור, על מנת לדאוג לבטיחות מלאה של הגינה, יש לשים לב לאפשרות של הופעת מזיקים מסוגים שונים. מומלץ לבצע הדברה מניעתית, על מנת שההגנה תהיה מושלמת. כדאי למנוע הופעה של גורמים פוגעניים עוד לפני הסימנים הראשונים לנוכחותם, ולא לאחר שהבית התמלא טרמיטים או שמישהו נבהל ממראה של נחש בגינה. עם זאת, חשוב לזכור שגם חומרי ההדברה כשלעצמם עשויים להיות בעלי סיכון, לכן יש לדאוג למצוא את החברות המקצועיות ביותר ומומלץ להיעזר בחומרי הדברה ירוקה שגם פוגעים פחות באיכות הסביבה וגם פחות מסוכנים לילדים ולחיות המחמד. שיטות אלה פועלות לעיתים באמצעות הרחקה של האורחים הבלתי קרואים על ידי יצירת תנאים שאינם מתאימים למחייתם.

עבודה בטיחותית בגינה:
לסיום, אם אתם אוהבים לטפח את הגינה שלכם באופן עצמאי, חשוב לדאוג לאמצעי מיגון מתאימים על מנת שכל התהליך יעבור בנעימים, כולל הגנה לפנים, כפפות עבות המתאימות לעבודות גיזום ועמידות בפני חדירת ענפים קטנים ועוד. אם תשמרו על כל הכללים הללו, תוכלו ליהנות משעות הנאה אינסופיות בגינה שלכם.