072-395-2619 ingadler@walla.co.il

חשיבות בדיקת ליקויי בנייה לפני רכישת דירה חדשה
בין אם מדובר בדירה בבניין, בית פרטי או אולי קוטג' דו משפחתי, המקום בו אנחנו גרים מהווה לנו מקלט ומשרה ביטחון ורוגע. ההרגשה החמה שהבית שלנו מעניק בימי החורף הקרים או לאחר יום קשה במשרד היא בלתי ניתנת להחלפה. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא על החשיבות של בדיקת בדק בית למקום בו תרצו להתגורר בדרך קבע ביסודיות לפני שתחתמו על החוזה.

בדיקת ליקויי בנייה בעת קניית דירה חדשה:
כאשר אנחנו מדברים על בדיקת ליקויים בדירה חדרה תמיד תיזכר בתור המקום בו כל המרפסות בבניין קרסו, למזל ללא אובדן בנפש, ולוודאי גם נזכור את אסון ורסאי הנוראי אשר גבה מספר כה רב של קורבנות.
החוקים ותקני הבנייה בישראל נמצאים גבוה ברשימה של המדינות המחמירות ביותר בעולם בנושא, בעקבות החשיבות הרבה שניתנת לבטיחות. אולם, למרות התקנים האלו אנחנו עדיין יכולים למצוא פגמים וליקויים רבים במקומות רבים, לרבות בנייני מגורים ואפילו בשטחים ציבוריים.
בזמן שהאדם הממוצע לא תמיד יוכל לשים לב לפרטים הקטנים שמרכיבים את החוקים הללו, מומחה בתחום יוכל למצוא אותם בכל עבר.
ביצוע בדיקה מקיפה ומקצועית של ליקויים בבנייה מוגדרת בתור חובה לכל מי שעומד לפני רכישה של דירה חדשה, במיוחד אם מדובר בשכונת מגורים ותיקה או במקרה והדירה נקנית ביד שנייה או יותר מכך.
רק לאחר שאתם תקבלו דו"ח מלא ומקיף על הנכס המדובר, ותוודאו כי אכן אינם שום ליקויים ובעיות במבנה, תוכלו להמשיך בתוכניות ולרכוש את הנכס. בדרך זו, אתם תוכלו לישון בלילה עם ראש שקט וחסר דאגות, ולא חס וחלילה לגלות מקרה אסון רק לאחר שהוא יקרה.

מהיכן מגיעות הבעיות?
בעקבות העובדה שלגורמים המתאימים אין מספיק כוח אדם כדי לבדוק ולעבור כל דירה, בית או מבנה במדינה כדי לראות שהוא עומד בכל התקנים הנדרשים, ישנם המון בעלי דירות ובתים שמשפצים ומשנים אלמנטים חשובים ללא אישורים והסדרים מתאימים.

בשכונות חרדיות ותיקות לדוגמה נוכל למצוא המון ליקויי בנייה, מפאת חוסר מקום ומרחב. ככל שהזמן חולף והמשפחות מתרחבות, ישנו צורך למרחב נוסף אך לא תמיד ישנה הכנה לבנייה, ורבים בוחרים שלא להתייחס לתקנים הנדרשים וכלל לא להודיע על הנעשה בנכס הפרטי.
אם אתם יכולים להבחין בחוסר אחידות במבנה, תוספות שבולטות בצורה מוזרה, ובכלל אלמנטים בבנייה שנראים לכם יוצאי דופן בנכס שהנכם מעוניינים לרכוש, אתם תהיו חייבים להזמין בדיקה מלאה לפני שתבצעו כל פעולה אחרת.
הבדיקה תכלול בין היתר בחינה של תוכניות המבנה לעומת המבנה בפועל, סריקה של תשתיות – מים, חשמל וביוב, בעיות של עובש ורטיבות, צבע והחיפוי של הקירות במבנה, בדיקה של המרצפות והקרמיקה, שכבות הבידוד השונות והגג.
במידה ואתם לא בטוחים בתהליך הנדרש למטרות הבדיקה הזו, מומלץ יהיה להתייעץ עם מומחה בנושא שיוכל לסבר את אוזניכם.